Заняття за межами приміщення дитячого садочку – завжди викликає у дітей велике задоволення, адже вони дають можливість вийти зі стін приміщень на широкий простір, де так багато нового, а ще й незвіданого. Крім того такі заняття мають значний здоров’язбережувальний ефект. А заняття які організовані правильно на свіжому повітрі забезпечують високу моторну щільність дітей (80 – 90%).
Організація фізкультури на свіжому повітрі, як правило, залежить від пори року, погоди, вікових та індивідуальних особливостей дітей тощо.
У теплу пору заняття з фізкультури проводиться через 15 – 20 хвилин після початку прогуляки (рухова активність повинна починатися після адаптації організму до наявних погодних умов). У холодний період такі заняття доцільно проволити наприкінці прогулянки , щоб по закінченні діти швидко зайшли в приміщення.
Не сприятливі погодні умови можуть негативно впливати на працездатність і загальний стан дітей, тому в спекотну погоду не треба пропонувати дітям виконання складних рухів, бажано зменшувати кількість пробіжок. За умов високої вологості повітря потрібно добирати вправи, стимулюючі активність дітей. Як що надворі похмуро і хмарно, краще проводити сюжетні ігри та вправи, які викликають емоційний підйом дітей.
Структура занятть з фізкультури на свіжому повітрі.
І Підготовча частина:
Мета: активізувати увагу дітей, забезпечити фізіологічну та психологічну підготовку дитячого організму до виконання основних фізичних навантажень, розвитку швидкості реакції, формувати і закріпити навички різних видів ходьби та бігу.
Вправии підготовчої частини:
- Шикування в шеренгу (в холодну погоду не проводити)
- Різні види ходьби у поєднання з 3 – 6 дихальними вправами.
- Повільний біг (2 – 4 хвилини).
- Ходьба поєднана з вправами відновлюючими дихання.
- Перешиковування для виконання загально розвиваючих вправ (5 – 7 впр.)
- Перешиковування в колону.
- Біг у середньому темпі ( 2хв.).
- Ходьба поєднана з вправами на відновлюючими дихання.
ІІ Основна частина
Мета: навчання з подальшим вдосконаленням основних рухів, та розвиток фізичних характеристик дітей.
Вправи основної частини:
- Виконання одного із основних рухів (новий або складний за фізичним навантаженням чи координацією).
- Біг у середньому темпі (2 хвилини-.)
- Виконання різних, відомих дітям основних рухів ( 2– 3 рухи).
- Біг повільним темпом (2 – 3 хвилини)
- Гра з великою рухливістю (естафета)
ІІІ Заключна частина
Мета: забезпечити поступовий перехід дітей від збудженого стану до спокійного.
Вправи заключної частини:
- Повільний біг (1 – 1,5 хвилини).
- Ходьба.
- Виконання кількох вправ дихання
Заняття на майданчику повинно проводитися рухливими іграми з різноманітними основними рухами (заняття ігрового типу)
Памятаймо! Заняття з фізкультури на свіжому повітрі має тренувальний та оздоровчий ефект тільки за умов дотримування вимог: планування фізичних вправ, врахування кліматичних умов та пори року, використання фізкультурного обладнання, дотримування вимог до взуття та одягу.