Наука крокує вперед , діти наші народжуються і живуть в умовах, де в будинку є і комп’ютер , і багато інших технічних засобів. Картини , ілюстрації , методичні посібники, випущені у тому столітті, втратили зовнішній вигляд, в нових картинах безліч неіснуючих фарб. В освітньо – виховній діяльності в ДНЗ у педагогів виникає необхідність постійно створювати яскраві сюжети картини, що привертають увагу малюків, за допомогою програми Power Point . Звичайно , комп’ютер не може заповнити брак спілкування дітей з природою, але показати цікаві моменти з життя живої і неживої природи, красу навколишнього світу, його різноманітність, здатний тільки телевізор і комп’ютер.
Використання мультимедійних презентацій і слайдів за допомогою програми PowerPoint дозволяє зробити безпосередньо освітню діяльність емоційно забарвленою, привабливою.
Мультимедійні презентації та слайди викликають у дошкільників живий інтерес, є прекрасним наочним посібником і демонстраційним матеріалом, що сприяє гарній результативності освітнього процесу. Використання комп’ютерних засобів навчання також допомагає розвивати у малюків допитливість, зібраність , зосередженість. Застосування слайдів з об’єктами природи , що супроводжуються живим звуком або музичною композицією, викликає позитивні емоції і переживання, робить багатобічна зцілювальне , що гармонізує і розвиваюче вплив на дітей. Така презентація дає можливість відчути ніжність, здивування й захоплення світом живої природи. У дітей неодмінно викликає бажання розглянути, діяти, грати .
Для більшої ефективності презентація будується з урахуванням вікових особливостей дошкільників , в неї включаються цікаві питання, картинки, ігри, звук. Основа будь-якої сучасної презентації — полегшення процесу зорового сприйняття і запам’ятовування інформації за допомогою яскравих образів. Форма і місце використання презентації залежить від змісту і мети , яку ставить педагог.
Слайди можна застосовувати :
- Як спосіб створення проблемної ситуації.
- При складанні творчих описових розповідей по слайду .
- При постановці запитань проблемного характеру.
- При організації нестандартної освітньої діяльності : ігри — вікторини , інтелектуальні ігри.
Таким чином ми бачимо, що у порівнянні з традиційними формами навчання дошкільнят комп’ютер має низку переваг:
- Спонукання дитини до діалогу .
- Пред’явлення інформації на екрані комп’ютера в ігровій формі викликає у дітей величезний інтерес, а, отже , сприяє розвитку пізнавальної активності.
- Рух , звук , мультиплікація надовго привертає увагу дитини .
- Дозволяє побачити життєві ситуації , які не можна побачити у повсякденному житті (політ ракет , повінь , несподівані і незвичайні ефекти тощо)
Грамотно підібраний матеріал допомагає відстежити рівень знань дітей та спланувати подальшу роботу. Опановуючи навичками створення презентацій, педагог поступово входить у світ сучасних технологій. Педагогу надається можливість повністю вибудовувати хід безпосередньої освітньої діяльності на слайді , що дозволяє заощадити час, полегшує використання матеріалу для розвитку словесно — логічного мислення (кросворди або ребуси) .
При підготовці безпосередньої освітньої діяльності важливо пам’ятати, що всі види мислення тісно пов’язані між собою. Тому, особливу увагу варто приділяти розвитку таких розумових операцій, як порівняння, узагальнення, класифікація, розвитку у дітей здатності міркувати .
Окремо треба наголосити на тому, що заняття з використанням комп’ютера не замінюють звичайних, а доповнюють їх, установлюють змістовні зв’язки між системами знань. Це збагачує освітній процес новими можливостями, спонукає дітей до пізнавальної активності.