Всі педагоги щиро зацікавлені в залученні батьків у процес інтеграції ІКТ в ДНЗ . Вони прагнуть встановити справжні партнерські відносини з батьками і вітають їх участь в освітніх програмах. Педагоги знають, що процес не може бути успішним без активної підтримки та участі батьків. Такий стан речей залишається в силі, незважаючи на те що рівень володіння батьками ІКТ та їх доступ до комп’ютерів істотно варіюється, коливаючись між двома крайнощами:
- в більшості сімей є комп’ютери , якими користуються в повсякденному житті. Батьки (щонайменше частково ) розуміють, що ІКТ можуть підтримувати інтелектуальний і соціальний розвиток дітей ;
- є батьки, які часто не володіють комп’ютерною грамотністю, а іноді безграмотні навіть у традиційному сенсі цього слова ;
- іноді батьки мають хибні уявлення про ІКТ, засновані зазвичай на негативних повідомленнях про їх шкідливий вплив на дітей ;
- деякі батьки турбуються про те, що в ДНЗ їхні діти піддадуться впливу агресивних комп’ютерних ігор зі сценами насильства , замість того щоб належним чином вчитися, грати і спілкуватися з однолітками тощо.
Такі хвилювання швидше за все є наслідком цифрового бар’єру між поколіннями. Часто такий бар’єр існує в рамках сім’ї. Таким чином, батьки абсолютно виправдано побоюються того, що не зможуть допомогти своїм дітям в освоєнні ІКТ , захистити їх від потенційних загроз , тому що не розуміють , як їх діти користуються ІКТ в ДНЗ .
Ми використовуємо наступні стратегії сприяння співробітництву батьків, дітей у справі навчання ІКТ :
- семінари для невеликих груп батьків, де вони можуть обговорити те, як їхні діти працюють з ІКТ ;
- організація виставок дитячих робіт , виконаних за допомогою ІКТ для того , щоб продемонструвати успіхи дітей і пробудити загальний інтерес до ІКТ ;
- залучення батьків до роботи з дітьми в групі ;
- консультування батьків щодо цифрових освітніх ресурсів, які можна придбати спеціально для користування вдома .
Ми бачимо, що робота з батьками допомагає педагогам формувати у дітей правильне ставлення до комп’ютера. Батьки стають союзниками педагогів в упорядкуванні використання ІКТ дітьми вдома . Більшість батьків підтримують стратегію ДНЗ і переносять досвід застосування ІКТ з нашого дошкільного закладу до себе додому.
Розповіді дітей надихають батьків, а результати роботи дітей на комп’ютерних заняттях щотижня приносять батькам задоволення. Цей підхід підтримують фахівці — психологи , оскільки він сприяє створенню єдиного середовища розвитку дитини. Для того щоб зменшити ризики , пов’язані із застосуванням ІКТ вдома , пропонуються різні методичні рекомендації .
Якщо ми хочемо залучити батьків в процеси інтеграції ІКТ , нам слід знати ,що роблять діти на комп’ютерах в домашніх умовах. У прагненні досягти освітніх цілей необхідно також спробувати ефективно використовувати отриманий вдома досвід застосування ІКТ. Як ми дізнаємося про цей досвід ? Ми обговорюємо ці питання з дітьми. Ми проводимо опитування батьків , щоб дізнатися, що роблять діти за допомогою ІКТ вдома , і чи знають батьки про те , чим займаються їхні діти наодинці з комп’ютером . Ми прагнемо використовувати всі навички використання ІКТ , придбані дітьми вдома .
Ми хочемо , щоб діти брали наші правила і підходи, а вдома виконували за допомогою ІКТ роботи , подібні тим, які виконують в ДНЗ .
У результаті спільних зусиль батьків і педагогів у питаннях виховання та навчання дітей знайдений єдиний підхід до утворення і розвитку дошкільнят та сформульовані єдині вимоги до цих процесів ; створене єдине середовище розвитку; здійснена спадкоємність між двома важливими громадськими установами — сім’єю і дитячим садом ; питання адаптації та соціалізації вирішені завдяки реалізації принципу індивідуальності . Ми спостерігаємо також зниження тривоги у батьків.
Наш дошкільний заклад для досягнення цих цілей використовує такі форми та інструменти:
- залучення батьків в різні види діяльності ДНЗ ;
- організація відкритих занять для батьків, в ході яких ми демонструємо свій підхід до застосування ІКТ і до діяльності із застосуванням ІКТ;
- організація спеціальних семінарів для батьків , на них ми доводимо обгрунтованість наших «правил роботи з комп’ютером» , які батькам слід прийняти і вдома ;
- проведення зборів з батьками , на яких ми пояснюємо їм політику інтеграції ІКТ , роз’яснюємо головні освітні завдання , форми і види роботи . Ми застосовуємо ІКТ при демонстрації відеозаписів проектів і діяльності дітей;
- створення та збір електронних портфелів дитячої творчості протягом усього навчального року ; потім ми роздаємо ці колекції батькам на CD або DVD.
Яку роль відіграють батьки в цьому партнерстві з ДНЗ ? Як ми помітили, вони іноді :
- виступають ініціаторами початку або подальшого розширення в ДНЗ процесу інтеграції ІКТ або спонукають ДНЗ до відповідних дій ;
- допомагають оснащувати ДНЗ обладнанням і програмним забезпеченням;
- постачають ДНЗ витратними матеріалами ( картриджами для принтерів, папером, CD дисками т.д.);
- допомагають управлятися з обладнанням і програмним забезпеченням;
- схвалюють освітні програми , цілі і форми освіти ;
- схвалюють або коментують вибір програмних продуктів ;
- співпрацюють з ДНЗ і вчаться на досвіді і технологіях ДНЗ в інтересах розвитку дітей ;
- спостерігають і критично оцінюють освітній процес .