Для досягнення повноти і якості використання наукових і практичних знань в освітній діяльності ДНЗ адміністрацією та педагогічним колективом вирішено реалізувати модель освітньо – інформаційного середовища.
Комп’ютер, мультимедійні засоби — інструменти для обробки інформації, які можуть стати потужним технічним засобом навчання, засобом комунікації, необхідними для спільної діяльності педагогів, батьків та дошкільнят .
Аналізуючи діяльність нашого ДНЗ №38 Вінницької міської ради, хочеться відзначити, що використання педагогами ІКТ в роботі з дітьми та батьками перебуває на достатньому рівні. Робота педагогічного колективу характеризується цілісністю і передбачає взаємозв’язок між різними видами діяльності. Педагоги активно впроваджують нові освітні технології в навчально–виховний процес ДНЗ, такі як метод проектів, технологію портфоліо, ігрові технології і т. д. 80 % педагогічного колективу володіють персональним комп’ютером. З них : 15 % — початківців користувачів; 25 % — користувачі ; 40 % — просунуті користувачі .
У зв’язку з цим в нашому дитячому садку виникла необхідність реалізації проекту «Використання інформаційно — комунікаційних технологій в ДНЗ для створення єдиного інформаційного середовища». Нами задекларована головна мета впровадження інформаційних технологій – це створення єдиного інформаційного простору освітнього закладу, системи, в якій задіяні і на інформаційному рівні пов’язані всі учасники освітнього процесу : адміністрація, вихователі, діти та їхні батьки. Дані наведеного аналізу дозволяють виділити ресурси, які можуть стати фундаментом проекту: достатній рівень професіоналізму педагогів, наявність нормативно — правової бази, наявність науково — методичної бази.
Проект заснований на концептуальних положеннях:
• Інформаційна культура і комп’ютерна грамотність педагогів.
• Принцип охорони здоров’я дітей.
• Інформаційний підхід до педагогічного процесу.
• Триєдність освітніх цілей.
• Педагогічна доцільність.
• Інтеграція.
• Принцип мультимедійності.
• Інтерактивний характер.
В проекті ми поставили перед собою завдання:
Поетапний план реалізації проекту:
1 етап — організаційний
• розробка нормативно-правової бази;
• створення творчих груп з висококваліфікованих і творчих фахівців для роботи за проектом;
• розробка структури впровадження використання ІКТ у освітньо – виховному процесі ДНЗ.
2 етап — впроваджувальний
• апробація та впровадження ІКТ у освітньо – виховний процес ДНЗ ;
• підготовка педагогічних кадрів (надання консультацій, проведення семінарів, майстер – класів тощо) ;
• вибудовування співпраці з батьками;
• оновлення і збагачення предметно- розвивального середовища ДНЗ ;
• вдосконалення моделі взаємодії дитячого садка і сім’ї у розвитку дітей ;
• забезпечення пропаганди педагогічних знань і результатів роботи ДНЗ перед батьками та громадськістю.
3 етап — результативний
• аналіз результатів реалізації проекту в ДНЗ , коректування змісту , підведення підсумків ;
• узагальнення досвіду роботи педагогів ;
• розроблення програми дій ДНЗ на наступний період реалізації проекту з урахуванням отриманих результатів .
Очікувані результати:
Таким чином, реалізація проекту здійснюється через створення інформаційного середовища, через навчання педагогів ІКТ, занять з дітьми з використанням ІКТ, гуртковій роботі по навчанню комп’ютерної грамотності старших дошкільників, оптимізації співпраці з батьками.