• Свежие комментарии

    • Архивы

    • Рубрики

      • Рубрик нет
    • Мета

    • Реалізація моделі освітньо – інформаційного середовища як засобу розвитку творчої особистості дошкільника в ДНЗ №38

      Реалізація моделі освітньо – інформаційного середовища як засобу розвитку творчої особистості дошкільника в ДНЗ №38

      Для досягнення повноти і якості використання наукових і практичних знань в освітній діяльності ДНЗ адміністрацією та педагогічним колективом вирішено реалізувати модель освітньо – інформаційного середовища.

      Комп’ютер, мультимедійні засоби — інструменти для обробки інформації, які можуть стати потужним технічним засобом навчання, засобом комунікації, необхідними для спільної діяльності педагогів, батьків та дошкільнят .

      Аналізуючи діяльність нашого ДНЗ №38 Вінницької міської ради, хочеться відзначити, що використання педагогами ІКТ в роботі з дітьми та батьками перебуває на достатньому рівні. Робота педагогічного колективу характеризується цілісністю і передбачає взаємозв’язок між різними видами діяльності. modelПедагоги активно впроваджують нові освітні технології в навчально–виховний процес ДНЗ, такі як метод проектів, технологію портфоліо, ігрові технології і т. д. 80 % педагогічного колективу володіють персональним комп’ютером. З них : 15 % — початківців користувачів; 25 % — користувачі ; 40 % — просунуті користувачі .

       

      У зв’язку з цим в нашому дитячому садку виникла необхідність реалізації проекту «Використання інформаційно — комунікаційних технологій в ДНЗ для створення єдиного інформаційного середовища». Нами задекларована головна мета впровадження інформаційних технологій – це створення єдиного інформаційного простору освітнього закладу, системи, в якій задіяні і на інформаційному рівні пов’язані всі учасники освітнього процесу : адміністрація, вихователі, діти та їхні батьки. Дані наведеного аналізу дозволяють виділити ресурси, які можуть стати фундаментом проекту: достатній рівень професіоналізму педагогів, наявність нормативно — правової бази, наявність науково — методичної бази.

      Проект заснований на концептуальних положеннях:

      • Інформаційна культура і комп’ютерна грамотність педагогів.

      • Принцип охорони здоров’я дітей.

      • Інформаційний підхід до педагогічного процесу.

      • Триєдність освітніх цілей.

      • Педагогічна доцільність.

      • Інтеграція.

      • Принцип мультимедійності.

      • Інтерактивний характер.

      В проекті ми поставили перед собою завдання:

      1. Створити комплексну інтегровану модель інформаційно-методичного і технічного забезпечення освітньо-виховного процесу ДНЗ. Інтегрувати, впровадити інформаційні технології в процеси виховання і навчання.
      2. Створити банк комп’ютерних навчальних програм, дидактичних і методичних матеріалів з ​​використання інформаційних технологій у роботі ДНЗ.
      3. Розробити особистісно — орієнтовані форми взаємодії суб’єктів (дітей, батьків, педагогів) закладу, що зумовлюють підвищення рівня професійної компетентності фахівців і оволодіння інтегрованими способами розвитку особистості дитини.
      4. Підвищити зацікавленість батьків у взаємодії їх з ДНЗ.
      5. Популяризувати діяльність ДНЗ серед населення міста , області , країни.

      Поетапний план реалізації проекту:

      1 етап — організаційний

      • розробка нормативно-правової бази;

      • створення творчих груп з висококваліфікованих і творчих фахівців для роботи за проектом;

      • розробка структури впровадження використання ІКТ у освітньо – виховному процесі ДНЗ.

      2 етап — впроваджувальний

      • апробація та впровадження ІКТ у освітньо – виховний процес ДНЗ ;

      • підготовка педагогічних кадрів (надання консультацій, проведення семінарів, майстер – класів тощо) ;

      • вибудовування співпраці з батьками;

      • оновлення і збагачення предметно- розвивального середовища ДНЗ ;

      • вдосконалення моделі взаємодії дитячого садка і сім’ї у розвитку дітей ;

      • забезпечення пропаганди педагогічних знань і результатів роботи ДНЗ перед батьками та громадськістю.

      3 етап — результативний

      • аналіз результатів реалізації проекту в ДНЗ , коректування змісту , підведення підсумків ;

      • узагальнення досвіду роботи педагогів ;

      • розроблення програми дій ДНЗ на наступний період реалізації проекту з урахуванням отриманих результатів .

      Очікувані результати:

      1. Підвищення ефективності процесу навчання.
      2. Активізація пізнавальної діяльності дітей.
      3. Роз­виток природної обдарованості, здібностей кожної дитини як за­поруки и самоствердження на життєвому шляху.
      4. Підвищення рівня професійної майстерності педагогів ДНЗ .
      5. Виявлення рівня психолого- педагогічної компетенції батьків.
      6. Розкриття особистісного потенціалу вихованців у виховній системі ДНЗ та сім’ї.
      7. Реалізація особистісно — професійного зростання педагогів.
      8. Активізація педагогічної та культурної свідомості батьків , педагогів та інших фахівців , для створення єдиного інформаційного середовища .
      9. Участь батьків у освітньо – виховному процесі дитячого садка.
      10. Підвищення педагогічної культури батьків.

      Таким чином, реалізація проекту здійснюється через створення інформаційного середовища, через навчання педагогів ІКТ, занять з дітьми з використанням ІКТ, гуртковій роботі по навчанню комп’ютерної грамотності старших дошкільників, оптимізації співпраці з батьками.