Комунальний заклад

НЕТВОРКІНГ У РОБОТІ ПЕДАГОГА

НЕТВОРКІНГ У РОБОТІ ПЕДАГОГА: НОВІ МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ АКТИВНИХ І КРЕАТИВНИХ

Здатність педагогів закладу дошкільної освіти задіяти переваги інформаційного простору в роботі з батьками — показник його позитивного іміджу та конкурентоспроможності.  Пропоную Вам дізнатись, як ефективно використовувати інтернет-технології в освітній діяльності.

Технології нетворкінгу (від англ. net — мережа, work — робота)  дають змогу вивести на новий рівень комунікацію з батьками, а також організувати ділове спілкування батьків та вихователів, практичного психолога, логопеда, медсестри, керівника закладу. Майданчиками для такого спілкування можуть бути різні інтернет-платформи та соціальні мережі, що дають змогу:

  • - швидко обмінюватися інформацією;
  • - оперативно реагувати на запити й потреби родин;
  • - надавати постійну педагогічну, психологічну підтримку батькам;
  • - проводити просвітницьку роботу;
  • - залучати батьків до освітнього процесу та життя закладів дошкільної освіти;
  • - осучаснити освітній процес.

Найбільш активно ми використовуємо такі інтернет-ресурси:

  • - електронна пошта та Google-інструменти;
  • - сайти закладів дошкільної освіти;
  • - блоги педагогів;
  • - групи в соціальних мережах;
  • - месенджери для швидкого обміну інформацією.

Електронна пошта й Google-інструментарій

Інтернет загалом і Google-інструменти зокрема допомагають педагогам закладів освіти швидко співпрацювати з колегами, ефективно взаємодіяти з батьками вихованців.

Зазвичай сучасні молоді батьки розпочинають день із перегляду електронної пошти. Це дає змогу оперативно доносити до них інформацію й швидко отримувати зворотний зв’язок.

За допомогою ресурсів Google доречно створити  інформаційні групи в Google+. У них повідомляють батькам про події, які відбуваються в дитячому садочку. Напередодні заходів надсилають необхідну інформацію, анкети, запрошення. Крім того, педагоги дитячих садків, мають змогу:

  • - презентувати майстер-класи;
  • - надсилати батькам фото- та відеозвіти вихователів, керівників гуртків та інших спеціалістів;
  • - проводити вебінари, дискусії з батьками вихованців і колегами з інших закладів дошкільної освіти;
  • - спілкуватися віч-на-віч з окремими батьками на складні й «незручні» для них теми;
  • - організовувати різні конкурси, виставки, презентації тощо.

Таке цільове спілкування дає змогу визначати коло питань, які найбільше хвилюють батьків, і запрошувати відповідних фахівців, корегувати тему, зміст, час проведення заходу.

Також зручно використовувати  в роботі такі сервіси Google:

  • - Google+ — соціальна мережа від компанії Google.
  • - Google Search — пошукова система;
  • - Google Images — сервіс пошуку картинок;
  • - Gmail — сервіс електронної пошти Google;
  • - Google Docs — онлайновий аналог офісних текстових редакторів Microsoft Offiсe. Цей сервіс дає змогу працювати з текстовими документами в інтернеті;
  • - Google News — сервіс новин;
  • - YouTube — найбільший у світі відеоархів, найвідоміший відеосервіс;
  • - Blogger — сервіс для ведення онлайн-щоденників;
  • - Google Sites — сервіс для створення сайтів.

Блоги педагогів

Спеціалісти з дошкільної освіти створюють власні блоги та використовують їх як специфічну форму організації спільноти користувачів. Вони застосовують цю інтерактивну форму комунікації для поширення інформації про нові педагогічні технології та цікаві розробки завдань для дошкільників. Спілкування через блог дає змогу педагогам:

  • - поширювати серед батьків інформацію про розвиток, виховання та навчання дошкільників;
  • - залучати батьків до обговорення конкретних проблемних ситуацій;
  • - спонукати їх брати участь в освітньому процесі.

Найпопулярніші онлайн-платформи:

  • - LiveJournal (Живий Журнал);
  • - Blogger від компанії Google;
  • - Blog.Net.Ua;
  • - WordPress.

Соціальні мережі

Як свідчать дослідження, батьки   використовують соціальні мережі значно частіше, ніж інші інтернет-ресурси. Тому педагоги  можуть обирати  конкретні мережі для взаємодії з батьками, аби:

  • - формувати соціально активну позицію батьків щодо виховання й розвитку дитини;
  • - активізувати педагогічний потенціал батьків;
  • - стати партнерами для батьків.

Faceboоk

Педагоги співпрацюють з батьками вихованців через соціальну мережу Faceboоk.

 

Viber

Педагоги активно використовують соціальну мережу Viber для спілкування з батьками та швидкого зворотного зв’язку, обміну інформацією в групах, передачі батьками фото та відео життя їхніх дітей, а також вільного спілкування між собою. Переваги мережі:

  • - миттєва передача повідомлень;
  • - можливість групувати контакти;
  • - велика поширеність в Україні;
  • - простота використання й додаткові можливості.

Сучасні засоби комунікації відкривають педагогам  безмежні можливості якнайліпше реалізувати принцип партнерської взаємодії з батьками вихованців.