• Свежие комментарии

    • Архивы

    • Рубрики

      • Рубрик нет
    • Мета

    • Залучення батьків у процес інтеграції інформаційно – комунікаційних технологій в ДНЗ№38

      Залучення батьків у процес інтеграції інформаційно – комунікаційних технологій в ДНЗ№38

      Всі педагоги щиро зацікавлені в залученні батьків у процес інтеграції ІКТ в ДНЗ . Вони прагнуть встановити справжні партнерські відносини з батьками і вітають їх участь в освітніх програмах. Педагоги знають, що процес не може бути успішним без активної підтримки та участі батьків. Такий стан речей залишається в силі, незважаючи на те що рівень володіння батьками ІКТ та їх доступ до комп’ютерів істотно варіюється, коливаючись між двома крайнощами:

      -          в більшості сімей є комп’ютери , якими користуються в повсякденному житті. Батьки (щонайменше частково ) розуміють, що ІКТ можуть підтримувати інтелектуальний і соціальний розвиток дітей ;

      -          є батьки, які часто не володіють комп’ютерною грамотністю, а іноді безграмотні навіть у традиційному сенсі цього слова ;

      -          іноді батьки мають хибні уявлення про ІКТ, засновані зазвичай на негативних повідомленнях про їх шкідливий вплив на дітей ;

      -          деякі батьки турбуються про те, що в ДНЗ їхні діти піддадуться впливу агресивних комп’ютерних ігор зі сценами насильства , замість того щоб належним чином вчитися, грати і спілкуватися з однолітками тощо.zaluch1

      Такі хвилювання швидше за все є наслідком цифрового бар’єру між поколіннями. Часто такий бар’єр існує в рамках сім’ї. Таким чином, батьки абсолютно виправдано побоюються того, що не зможуть допомогти своїм дітям в освоєнні ІКТ , захистити їх від потенційних загроз , тому що не розуміють , як їх діти користуються ІКТ в ДНЗ .

      Ми використовуємо наступні стратегії сприяння співробітництву батьків, дітей у справі навчання ІКТ :

      -          семінари для невеликих груп батьків, де вони можуть обговорити те, як їхні діти працюють з ІКТ ;

      -          організація виставок дитячих робіт , виконаних за допомогою ІКТ  для того , щоб продемонструвати успіхи дітей і пробудити загальний інтерес до ІКТ ;

      -          залучення батьків до роботи з дітьми в групі ;

      -          консультування батьків щодо цифрових освітніх ресурсів, які можна придбати спеціально для користування вдома .

      Ми бачимо, що  робота з батьками допомагає педагогам формувати у дітей правильне ставлення до комп’ютера. Батьки стають союзниками педагогів в упорядкуванні використання ІКТ дітьми вдома . Більшість батьків підтримують стратегію ДНЗ і переносять досвід застосування ІКТ з нашого дошкільного закладу до себе додому.

      Розповіді дітей надихають батьків, а результати роботи дітей на комп’ютерних заняттях щотижня приносять батькам задоволення. Цей підхід підтримують фахівці — психологи , оскільки він сприяє створенню єдиного середовища розвитку дитини. Для того щоб зменшити ризики , пов’язані із застосуванням ІКТ вдома , пропонуються різні методичні рекомендації .

      Якщо ми хочемо залучити батьків в процеси інтеграції ІКТ , нам слід знати ,що роблять діти на комп’ютерах в домашніх умовах. У прагненні досягти освітніх цілей необхідно також спробувати ефективно використовувати отриманий вдома досвід застосування ІКТ. Як ми дізнаємося про цей досвід ? Ми обговорюємо ці питання з дітьми. Ми проводимо опитування батьків , щоб дізнатися, що роблять діти за допомогою ІКТ вдома , і чи знають батьки про те , чим займаються їхні діти наодинці з комп’ютером . Ми прагнемо використовувати всі навички використання ІКТ , придбані дітьми вдома .

      Ми хочемо , щоб діти брали наші правила і підходи, а вдома виконували за допомогою ІКТ роботи , подібні тим, які виконують в ДНЗ .

      У результаті спільних зусиль батьків і педагогів у питаннях виховання та навчання дітей знайдений єдиний підхід до утворення і розвитку дошкільнят та сформульовані єдині вимоги до цих процесів ; створене єдине середовище розвитку; здійснена спадкоємність між двома важливими громадськими установами — сім’єю і дитячим садом ; питання адаптації та соціалізації вирішені завдяки реалізації принципу індивідуальності . Ми спостерігаємо також зниження тривоги у батьків.

      Наш дошкільний заклад для досягнення цих цілей використовує такі форми та інструменти:

      -                 залучення батьків в різні види діяльності ДНЗ ;

      -                 організація відкритих занять для батьків, в ході яких ми демонструємо свій підхід до застосування ІКТ і до діяльності із застосуванням ІКТ;

      -                 організація спеціальних семінарів для батьків , на них ми доводимо обгрунтованість наших «правил роботи з комп’ютером» , які батькам слід прийняти і вдома ;

      -                 проведення зборів з батьками , на яких ми пояснюємо їм політику інтеграції ІКТ , роз’яснюємо головні освітні завдання , форми і види роботи . Ми застосовуємо ІКТ при демонстрації відеозаписів проектів і діяльності дітей;

      -                 створення та збір електронних портфелів дитячої творчості протягом усього навчального року ; потім ми роздаємо ці колекції батькам на CD або DVD.

      Яку роль відіграють батьки в цьому партнерстві з ДНЗ ? Як ми помітили, вони іноді :

      -          виступають ініціаторами початку або подальшого розширення в ДНЗ процесу інтеграції ІКТ або спонукають ДНЗ до відповідних дій ;

      -          допомагають оснащувати ДНЗ обладнанням і програмним забезпеченням;

      -          постачають ДНЗ витратними матеріалами ( картриджами для принтерів, папером, CD дисками т.д.);

      -          допомагають управлятися з обладнанням і програмним забезпеченням;

      -          схвалюють освітні програми , цілі і форми освіти ;

      -          схвалюють або коментують вибір програмних продуктів ;

      -          співпрацюють з ДНЗ і вчаться на досвіді і технологіях ДНЗ в інтересах розвитку дітей ;

      -          спостерігають і критично оцінюють освітній процес .