Комунальний заклад

Застосування ІКТ для розвитку та навчання дітей дошкільного віку

Застосування ІКТ для розвитку та навчання дітей дошкільного віку

zast1Діти цікаві, вони ставлять питання. Їм подобається розповідати і слухати історії про самих себе і про все навколо . Вони люблять малювати будинки , тварин , дерева, своїх батьків , казкових персонажів і т.д. Їм подобається щось робити , грати і взаємодіяти з іншими дітьми і дорослими. ІКТ можуть допомогти дітям у всіх згаданих речах. Вони можуть принести дітям зміст і діяльність, які викликають і підтримують у них сильні і корисні емоції. У кінцевому рахунку ІКТ можуть служити умовами та інструментами розвитку дитини.

До набору істотних переваг використання комп’ютера в навчанні перед традиційними заняттями необхідно віднести наступне :

1. Інформаційні технології значно розширюють можливості пред’явлення навчальної інформації. Застосування кольору, графіки, звуку дозволяє відтворювати реальний предмет або явище .

2. Використання комп’ютера дозволяє істотно підвищити мотивацію дітей до навчання.

3. ІКТ втягують дітей в освітньо – виховний процес, сприяючи найбільш широкому розкриттю їх здібностей, активізації розумової діяльності.

4. Навчання із застосуванням комп’ютера сприяє формуванню у дітей рефлексії. Навчальні програми дають можливість наочно уявити результат своїх дій, можливість виправити помилку, якщо вона зроблена.

Сьогодні ІКТ починають займати свою нішу і в освітньо — виховному просторі ДНЗ. Це дозволяє:

-          представити інформацію на екрані монітора в ігровій формі, що викликає у дітей величезний інтерес, так як це відповідає основному виду діяльності дошкільника – грі;

-          яскраво, образно, в доступній дошкільнятам формі піднести новий матеріал, що відповідає наочно – образному мисленню дітей дошкільного віку;

-          привернути увагу дітей рухом , звуком , мультиплікацією ;zast2

-          використовуючи можливості навчальної програми, заохочувати дітей при вирішенні проблемної задачі, що є стимулом для розвитку їх пізнавальної активності;

-          розвивати у дошкільнят дослідницьку поведінку;

-          розширювати творчі можливості самого педагога.

Використовуючи ІКТ, необхідно уважно підійти до критеріїв                   відбору нововведень, враховуючи інтереси і потреби розвитку самих дітей, розглядаючи найрізноманітніші комбінації співвідношень, зміни у змісті освітньо – виховного процесу дитячого садка .

Провідні світові фахівці виділяють ряд вимог, яким повинні відповідати розвиваючі програми для дітей :

-          дослідницький характер;

-          легкість для самостійних занять дитини;

-          розвиток широкого спектра навичок і уявлень;

-          високий технічний рівень;

-          відповідність віку;

-          цікавість.